Onderwijs & ICT

Onze kinderen groeien op in wereld waaruit computers niet meer weg te denken zijn. Heel veel dagelijkse gebruiksvoorwerpen zijn digitaal of worden door computers aangestuurd. Wij vinden het belangrijk dat onze leerlingen deze digitale middelen niet alleen gebruiken maar ook dat ze er zelf dingen mee kunnen ontwerpen en maken. Om die reden ontdekken en ontwikkelen kinderen op De Oranjerie ook hun digitale talenten.

In de kleutergroepen werken onze kinderen veelal met iPads. Ze leren de voorbereidende stappen van het programmeren. Daarnaast kunnen ze zichzelf presenteren in hun digitaal portfolio met foto´s en filmpjes.

Vanaf leerjaar 3 werken onze kinderen met Chromebooks. Met deze laptops kunnen ze de leerstof digitaal verwerken maar we vinden het belangrijk dat ze dit ook met behulp van pen en papier kunnen.  Daarnaast gaan verder op de leerlijn programmeren en geven ze hun digitaal portfolio zelf vorm.

Op de pagina van onze leerlingen kunt u binnenkort een aantal digitale creaties van onze leerlingen bewonderen.